donderdag 1 januari 2015

Een nieuw jaar, een nieuw begin!

 Me in 2012

Over mezelf
Ik ben Udjen Lewis, ik woon in Almere samen met mijn echtgenoot, John, onze 4 kinderen Chanté (14), Ryan (12), Dean (9) en Zoe (5)  en niet te vergeten ons hondje Tyler (8 maanden, kruising Jack-Russell Chihuahua).

Ik werk 4 ochtenden in de week in de thuiszorg, daarnaast sport ik zoveel mogelijk. Hardlopen is mijn verslaving en daarnaast doe ik 2 keer in de week aan bounzen (sporten op de trampoline en gelijk daarna 1 uurtje Women in shape (allerlei spierversterkende oefeningen). Op zaterdagmorgen volg ik een les Yoga (Ashtanga inspired). Gezonde voeding vind ik belangrijk dus dat probeer ik zoveel mogelijk in mijn dieet toe te passen.

Achtergrond
Ik ben geboren in Suriname en heb tot mijn 13e gewoond bij mijn grootouders te Nieuw Nickerie. Toen ik naar Nederland kwam heb ik nooit veel aan sport gedaan, mijn zwemdiploma’s (A en B) heb ik pas op latere leeftijd gehaald, ik heb wel eens earobic lessen gevolgd toen ik op de middelbare school zat, maar pas toen ik mijn oudste zoon had gekregen, kreeg ik een sterke behoefte om te gaan sporten. Ik zag mezelf niet in een sportschool, dus besloot ik te gaan hardlopen, want hoe moeilijk kan dat nou zijn? Doorslaggevende factor was de vrijheid om zelf te bepalen wanneer ik ging lopen en het kost niets! John die vond het ook een goed idee en we besloten dus een rondje in de buurt te gaan lopen. Dat rondje (echt een klein rondje van nog geen 1,5 km) viel vies tegen. We woonden toen op 3 hoog in een flat in Amsterdam Noord, dus we moesten ook nog al die trappen naar bovenlopen. We gingen letterlijk dood, zo voelde dat, boven aangekomen moesten we echt gaan zitten om bij te komen. Dat was dus een verkeerde start. Uit het niets een eind lopen, niets opbouwen, niet verstandig!!!!!

In 2007 nam het hardlopen serieuzere vormen aan, we hadden ons na een maand trainen, nadat we voor de zoveelste keer weer begonnen met hardlopen opgegeven voor de Vondelparkloop, de 10 km, wat viel dat tegen. We liepen na de loop helemaal stijf richting de tramhalte, ook weer zo’n fout, geen goeie training, ik weet wel zeker geen warming up, en we hadden die afstand nooit eerder gelopen. Maar dat was wel gelijk het moment dat ik de smaak te pakken had, ik begon aan steeds meer evenementen mee te doen en vandaag 7 jaar later heb ik al 5 marathons gelopen en probeer ik steeds mijn persoonlijke Records te verbreken.

Running Junkies
Ik ben een van de Running Junkies Amsterdam. Wie zijn wij? Een steeds groter wordende groep mensen die 1 ding gemeen hebben, hun liefde voor hardlopen. Ze komen elke dinsdag en donderdagavond samen om te trainen en daarna lekker bij te kletsen onder het genot van een hapje en een drankje. Ik zeg ze en niet we, omdat het voor mij bijna niet te doen is om met ze mee te lopen, dus doe ik mijn eigen training, maar mocht het wel een keertje zo uitkomen dan doe ik dat graag.  De evenementen bezoeken we samen en vaak gaat er ook een deel mee om te cheeren kortom we maken van het hardlopen een feest! In Den Bosch is er ook een groep, Running Junkies Den Bosch. Neem een kijkje op hun facebookpagina en ga gerust een keertje langs om mee te lopen!


In de planning
In het voorjaar wil ik een marathon lopen welke het wordt weet ik nog niet, ik begin ik elk geval met trainen, dat kan geen kwaad.

En in het najaar is het de bedoeling dat ik de Srefidensimarathon (Srefidensi = onafhankelijkheid) in Suriname ga lopen en dan wel voor een goed doel namelijk het Olga Clarck Kinderhuis van de stichting “Open Poort “ in Nieuw Nickerie. 

Misschien dat 2 vriendinnen van me ook meegaan, maar dat is nog niet zeker. Ik kijk er erg naar uit om in het jaar dat ik 40 word en Suriname haar 40 jarig onafhankelijkheid viert de marathon daar te lopen en gelijk een goed doel te steunen.

Afvallen
Op 17 november stond ik op de weegschaal en toen woog ik 63.6 kg. Toen dacht ik al: “er moet wat af”. Na de verjaardagen van mijn zoons, Sinterklaas en Kerst weeg ik inmiddels 65.8 kg. Er is een nieuw jaar begonnen, de feestdagen zijn voorbij, dus hoog tijd om al die overtollige kilo’s kwijt te raken. Mijn streefgewicht is 59 kg, dit is het gewicht waarbij ik het lekkerst loop en ik ook lekker in mijn vel zit. Om dit te bereiken ga ik vanaf vandaag extra letten op mijn voeding waarbij erg belangrijk is dat ik in de avond niet ga snoepen, want dat is 1 van de dingen die bij mij steeds verkeerd gaan. Door het op deze blog bij te houden hoop ik het beter vol te houden. Ik zal 1x in de week op de weegschaal gaan staan totdat ik op mijn streefgewicht ben.
Ik zal ook minimaal 1x in de week posten hoe ik de week sportief en gezond ben doorgekomen. Het is de bedoeling om 3 tot 4 keer in de week te gaan hardlopen, naast Bounzen,  Women in shape en Yoga en vroeg naar bed gaan moet uiteindelijk ook gaan lukken! Lees je dit en denk je: "ik wil ook beginnen", doe het dan ook, misschien kunnen we elkaar helpen met tips!

Er moet dus zo’n 7 kg vanaf!!!!!!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten