maandag 12 januari 2015

Resultaat week 1


Week 1
Gewicht 64.1 kg
34% vet
45.3% vocht
31.7% spiermassa
11.6 % botgewicht

Hoe ging het de afgelopen week? 
Met sporten is het aardig gelukt, gezond eten ook hoewel ik ook tussendoor wat lekkers gegeten heb. Een verschil van 1.7 kg is wel veel, maar ik heb ook een andere weegschaal aangeschaft, vandaar de bovenstaande extra metingen. Het is ook wel zo dat je gewicht van dag tot dag kan verschillen afhankelijk van wat en hoeveel je gegeten/gedronken hebt. De nieuwe weegschaal geeft een vetpercentage van 34% aan en er staat ook nog obese, daar schrok ik van, want ik vind mezelf iets te zwaar, maar obese is ook een beetje overdreven en nee ik heb de weegschaal niet uit het raam gesmeten. Ik ga met deze weegschaal werken en ben benieuwd wanneer hij aangeeft dat ik een gezond vetpercentage heb. Ik zit nu ook nog in de categorie vrouwen van 16-39 jaar, daar geldt een ander gezond vetpercentage voor (tussen 21 en 28%) volgens het boekje dan voor 40-60 jaar (tussen 23 en 32%) waar ik volgende maand in kom te zitten. Dus als je het zo bekijkt valt het ook weer mee.
Wat ik merk is dat als ik eenmaal wat lekkers pak ik ook denk dat ik het verdien omdat ik zoveel sport en dat terwijl ik weet dat ik het liever niet kan doen. Is ook de grote fout die mensen die veel sporten en toch ook af willen vallen, maken. Dus daar valt zeker nog aan te werken, begrijp me niet verkeerd, uiteindelijk is het de bedoeling dat ik normaal eet en ook een koekje of snoepje mag, maar eerst moet er nog wat af voordat ik mezelf ga belonen.

Wat heb ik zoal gegeten?
In de ochtend: smoothie van spinazie, of magere franse kwark met muesli en noten of een eiwitshake
In de middag: een broodje/beschuitje met kipfilet en avocado, salade, eiwitshake
In de avond: groente met vlees/vis als lekker gezond tussendoortje een milkshake van griekse yoghurt (0%vet) banaan en bosbessen (diepvries) de kids zijn er dol op, dus twee vliegen in een klap.
Ik probeer de koolhydraten te beperken, maar wil ze dus niet helemaal weglaten. Verder gebruik ik bijna geen koolzuurhoudende dranken (een enkele keer neem ik een slokje van John, nooit een heel glas).




Recept smoothie van spinazie
2 handjes verse spinazie
1 appel (fuyi vind ik persoonlijk het lekkerst, lekker zoet)
1 banaan
1 glas water
Alles in de blender doen en klaar!

Veel mensen kijken naar mijn drankje en roepen gelijk:" ieuw, dat ziet er niet lekker uit", maar probeer het en je zult zien dat het zeker helpt bij het afvallen en het is nog heel gezond ook!

Als ik in de ochtend tijd tekort kom dan is het erg makkelijk om mijn eiwitshake mee te nemen, dan zorg ik ervoor dat de kids op tijd op school zijn en neem ik de shake mee naar het werk, lekker makkelijk.


Nee dit is geen doping! Ik sport best veel en aangezien ik toch een snel herstel wil en zo min mogelijk blessures neem ik Juiced Aminos  als sportdrankje.


Sporten
Na een maand niet gelopen te hebben begon ik op 3 januari weer, het was de bedoeling een korte run te doen om er weer in te komen, maar het werd 10 km, op 6 januari liep ik 5 km, 7 januari 9 km en gisteren 11 januari de Halve marathon van Egmond en nog een extra kilometer. Bounzen is zoals altijd erg leuk, bekijk de video maar! Yoga was na de vakantie ook weer lekker!






De MeeùsRunClub
De MeeùsRunClub is een initiatief van Meeùs exclusief voor zakelijke relaties. Eva (mijn vriendin en ook runningjunkie) en ik zijn er een beetje ingerold en worden dus uitgenodigd als er weer een evenement is.

Oud-schaatser Erben Wennemars is ambassadeur van de MeeùsRunClub, hij geeft regelmatig clinics en hij loopt regelmatig mee. Erben is ook ambassadeur van het Jeugdsportfonds. Meeùs is officieel partner van het Jeugdsportfonds. Het Jeugdsportfonds geeft sportkansen aan kinderen vanaf 4 tot en met 18 jaar die leven in gezinnen waar niet genoeg geld is om lid te worden van een sportvereniging. Voor die kinderen betaalt het Jeugdsportfonds de contributie en in bepaalde gevallen de sportattributen. Alle kinderen moeten de gelegenheid hebben om te sporten, een heel goed doel dus!

Gisteren hebben we voor de 3e keer gelopen met de  MeeùsRunClub, de Halve van Egmond staat bekend als een zware loop, lopen op het strand en in de duinen met een behoorlijke wind, dat ga je voelen. Met mij ging het best redelijk, ik had mijn hoofdband en muts op tegen die harde wind, handschoenen kreeg ik van Meeùs dus het moest wel goedkomen. Tijdens de loop vloog het zand overal naartoe dus af en toe was het behoorlijk knijpen met mijn ogen en ik probeerde zoveel mogelijk mijn mond dicht te houden, want die zandkorrels zijn niet echt prettig in je mond. Op het strand ging het best goed, de duinen waren pittig bij 15 km ging ik al aftellen en de laatste drie kilometers daar heb ik mezelf echt doorheen moeten pushen, bij de finish aangekomen was ik dan ook behoorlijk gesloopt, maar het is weer gelukt en ik heb er weer een mooie medaille bij en een blauwe teennagel :-). 

stuk na de loop


Wat ik de komende week wil doen is in de ochtenden zoveel mogelijk een spinazie smoothie maken en als het goed is moet 1 kg per week haalbaar zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten