maandag 26 januari 2015

Resultaat week 2


Gewicht 63 kg


In week 2 is 1 kg per week gelukt! Nu gaat het echt serieus worden, voor de feestdagen en al dat volstoppen was ik een hele tijd op 63.6 kg en af en toe ging het richting de 62, maar dan ging het toch snel weer omhoog. Dit is echt spannend, meestal gaat afvallen in het begin ook hard dus het is nu een kwestie van volhouden.

Hoe heb ik dat gedaan? Ik heb dus elke dag trouw mijn groene smoothie genomen, na Egmond heb ik nog maar 1 keer 5 km gelopen. Door drukte en vele andere afspraken heb ik niet veel meer kunnen lopen, maar goed ik voelde Egmond nog in mijn benen, dus een beetje rust kon geen kwaad. Wat niet wil zeggen dat ik de andere trainingen niet heb gedaan. Bij Yoga heb ik weer eens de hoofdstand gedaan (met hulp), heerlijk! Ik heb gelijk weer een nieuw doel voor mezelf, ik ga de hoofdstand net zolang oefenen totdat ik hem heel beheerst en helemaal alleen kan!


De hoofdstand gevolgd door de childpose

Beginnen met hardlopen 
Ik spreek vaak mensen die willen beginnen met hardlopen, maar er erg tegenop zien. Dat is ook een van de redenen dat ik deze blog ben begonnen. Er wordt vaak gezegd: "dat kan ik niet hoor, wat jij doet" en ze staan vaak versteld als ze horen dat ik marathons loop. Dan probeer ik ze uit te leggen dat ik ook best laat ben begonnen met sporten en dat ik besef dat ik geen gemiddelde moeder van bijna 40 ben, ik ben best fanatiek. Mijn man maakte zelfs de opmerking. Dat ik zelfs meer sport dan een topsporter, "Udjen zelfs die hebben hun rustdagen". Ik heb toen maar gelijk gezegd dat ik misschien wel een beetje verslaafd ben aan sporten en in het bijzonder hardlopen ��...
Hij was blij dat ik dat zelf zei, want hij wilde het niet zeggen. Dus ik probeerde hem ook uit te leggen dat ik dit echt nodig heb anders wordt ik heel onrustig. En ik heb het best druk, maar ik heb een schema en probeer me er zoveel mogelijk aan te houden. Ik geef toe dat ik daardoor bijvoorbeeld de was ff laat liggen, maar die loopt niet weg, die kan ik in de avond ook nog doen, want ik ga niet in mijn eentje hier in de avond hardlopen als het overdag ook kan. Ik ben er heilig van overtuigd dat waar een wil is er ook een weg is. In mijn volgende leven kom ik zeker terug op de Olympische spelen, dus het kan geen kwaad als ik nu vast train. Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat iedereen het kan, je moet gewoon een begin maken dus laat het niet bij voornemens blijven!

Als je wilt beginnen doe het rustig aan begin met als doel uiteindelijk 1 km aan een stuk door te kunnen hardlopen. Er zijn op het internet heel veel schema's te vinden voor beginners. Heb je 1 km gehaald dan ga je naar 2 en zo kan je binnen korte tijd 5 km hardlopen. Als je de smaak te pakken hebt wil je steeds verder en sneller, maar het kan ook zo zijn dat je erachter komt dat het niets voor jou is dat je liever gaat wandelen, is ook goed niets mis mee als je maar beweegt. Wil je vet verbranden dan is wandelen zelfs heel goed, want vet verbranden, dat doe je op een lage hartslag. John is bijvoorbeeld niet van de lange Afstanden max 3 km vindt hij mooi dus als we samen gaan doen we een klein rondje, dat moet ook kunnen. Ik kan prima alleen trainen maar vind je dat lastig zoek dan een maatje, wel zo gezellig. Vergeet niet om goede schoenen, speciaal voor hardlopen aan te schaffen.

NikeTrainingClub trainingsweek 
Op 16 mei is de Nike Women's 10km Amsterdam. Om iedereen fit te krijgen is Nike vorige week gestart met de NTC trainingsweek. Je kon je aanmelden voor verschillende events, ik heb me aangemeld voor trainen in het Scheepvaartmuseum. Maandag was het eindelijk zover we konden weer helemaal los gaan tijdens een les van Nike trainingmasters Larz Schuijling en Christina Koelewijn. Na de les werden we lekker verwend met een verkoelend drankje!



De verschillende trainingen kun je ook makkelijk thuis doen door de gratis NTC app op je telefoon of tablet te installeren.



Ik ga weer trouw door met mijn groene smoothie, op naar de 62 kg!

Nu nog een recept voor een heerlijke salade, het is heel snel te maken en je kunt door zelf toe te voegen wat jij lekker vindt het helemaal naar je eigen smaak maken.

Recept heerlijke salade
Wat heb je nodig:
1 zakje pittige radijsmix, ik haal het bij de AH
2 gekookte eieren
4 stuks Zongedroogde tomaten (in kleine stukjes snijden en door de radijsmix doen)
1 eetlepel gepelde hennepzaad
1 avocado

Variatiemogelijkheden 

Vervang 1 ei door gerookte kipreepjes of tonijn. Heb je cashewnoten, doe er dan een handje doorheen (ongezouten natuurlijk), cherry tomaten zijn hierbij ook erg lekker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten